Pages

Cui nu ii plac eclerele ? Eu le ador. Am incercat nenumarare retete din reviste, de la tv, de pe site-uri si spre dezamagirea mea toate aceste incercari au dat gresi. Asta pana ieri, cand am facut un pic de ordine printre acte. Ce credeti ? Am gasit o carticica mica, veche, pe care de abia se mai vede scrisul. Am inceput sa o rasfoiesc un pic si am descoperit minunatele retete de prajituri ale mamei mele, printre care si eclerele. Stiam ca nu am cum sa dau gresi dupa reteta ei, asa ca m-am apucat de treaba. Mama mea face cele mai minunate prajituri, toate soiurile, diferite combinatii, diferite culori, mereu am sfatuit-o sa deschida o cofetarie. Este o bucatareasa minunata, asa ca m-am gandit sa ii fac retetele cunoscute cu ajutorul micului meu blog.
Haideti sa vedem ce a iesit !


INGREDIENTE :

Aluat :
  • 500 ml apa ;
  • 200 ml ulei ;
  • 10 oua ;
  • 400 g faina.
Crema :
  • 5 oua ;
  • 8 linguri zahar ;
  • 8-9 linguri de faina ;
  • 1.5 kg lapte.
Pt glazura :
  • 200 g de ciocolata menaj.
MOD DE PREPARARE :

Pt aluat :
  1. Se pun apa si uleiul pe foc sa fiarba ;
  2. Cand incepe sa clocoteasca se ia de pe foc si se adauga treptat faina pana se obtine o pasta, apoi se lasa la racit ;
  3. Cand s-a racit, se adauga treptat cele 10 oua ;

           Se pune in seringa de ornat si se formeaza eclerele.

Pt crema :
  1. Se amesteca galbenusurile celor 5 oua cu 8 linguri de zahar si 8-9 linguri de faina ;
  2. Se pun pe foc si se adauga treptat laptele ;
  3. Separat se bat albusurile celor 5 oua si se incorporeaza in crema obtinuta in prealabil racita ;

          Eclerele obtinute  se taie in doua si se umplu cu crema de vanilie.

Pt glazura :
  1. Ciocolata se topeste la bain marie si se glazureaza eclerele.

Sper sa va placa !

Timp de preparare : 2 ore



0 responses to "Eclere cu vanilie"

Trimiteți un comentariu