Pages

Buna tuturor!
Am revenit asa cum v-am promis in postarea anterioara "Oua umplute..", cu un preparat ales de sotul meu. El este de parere ca "nici o leguma nu este mai buna decat porcul" si cum nici o friptura nu o servim goala, am ales de aceasta data o garnitura de ciuperci.
Am inceput cu prepararea cotletului, pe care l-am spalat si condimentat cu sare si piper, apoi l-am prajit rapid in putin ulei pe o parte si pe cealalta.
Obisnuiam sa bag carnea direct la cuptor, fara sa o prajesc inainte, insa de curand am citit intr-o revista cu retete culinare, ca daca o voi praji putin inainte, va avea o culoare mai frumoasa si va fii mai frageda.
Dupa ce am scos carnea din tigaie, am pus-o intr-o tava, am turnat apa fiarta, cei 20 ml de vin si am acoperit-o cu o foaie de copt, apoi am pus-o in cuptor pentru 40 de minute.
In cele 40 de minute, am pregatit garnitura, am spalat legumele, am taiat ciupercile pe lung, iar ceapa si ardeiul juliene, apoi am pus intr-o tigaie cu ulei incins, ceapa si ardeiul. Cand au devenit sticloase, am adaugat ciupercile, pe care le-am lasat pana ce a scazut zeama, am pus bulionul, putina sare, piper si le-am mai lasat 5 minute.
In final am dat foaia de copt la o parte de pe friptura, apoi am mai bagat-o 10 minute, iar garnitura am luat-o de pe foc, am pus usturoiul zdrobit si patrunjelul tocat marunt si le-am asezat frumos in farfurie
Cea mai mare satisfactie pe care o am cand gatesc, este sa vad chipul multumit al familie mele si farfuriile goale :)).
Cina a fost delicioasa, familia multumita, iar eu extenuata !:) Pe curand dragii mei!



INGREDIENTE :

  • 5 cotlete de porc fara os ;
  • 500 g de ciuperci ;
  • 1 ardei gras rosu ;
  • 1 ceapa rosie ;
  • 2 linguri de bulion ;
  • 3-4 catei de usturoi ;
  • sare, piper dupa gust ;
  • ulei ;
  • 20 ml de vin alb ;
  • 50 ml apa fiarta ;
  • patrunjel verde tocat.
MOD DE PREPARARE :

Se spala carnea, se da cu sare si piper si se prajeste rapid, in putin ulei, pe ambele parti.


Se aseaza intr-o tava, se toarna apa si vinul si se da la cuptorul incins, acoperita cu foaie de copt aproximativ 40 de minute. Dupa 40 de minute, se scoate foaia de copt, se stropesc cu zeama din tava si se mai lasa 10 minute.


Separat se spala legumele, se taie ceapa si ardeiul juliene si ciupercile pe lung.


Se incinge ulei intr-o tigaie, se caleste ceapa, apoi se pun si ardeii, iar cand devin sticloase se adauga si ciupercile.
Se tin pana scade zeama, se pune bulionul, sare si piper dupa gust si se mai dau in cateva clocote ca sa se combine aromele, apoi se pune usturoiul zdrobit.


Se da la o parte de pe foc si se pune verdeata tocata marunt.


Se servesc cotletele cu garnitura de ciuperci.

Pofta buna !

Timp de preparare: 1 ora si 30 minute

0 responses to "Cotlete cu garnitura de ciuperci"

Trimiteți un comentariu